در راستای تسهیل دسترسی مردم به مسئولان قضایی؛

برپایی میز خدمت قضایی در شهر مرزی کُرند 

مسئولان قضایی گلستان شامگاه جمعه هجدهم اسفند در  شهر مرزی کُرند در شهرستان گنبدکاووس حضور یافتند تا علاوه بر پیگیری حقوق عامه در این منطقه،  به مسائل و درخواست های حقوقی و قضایی مردم،  رسیدگی کنند .
مسئولان قضایی گلستان شامگاه جمعه هجدهم اسفند در  شهر مرزی کُرند در شهرستان گنبدکاووس حضور یافتند تا علاوه بر پیگیری حقوق عامه در این منطقه،  به مسائل و درخواست های حقوقی و قضایی مردم،  رسیدگی کنند .
کد خبر: ۱۴۴۸۵۳۱
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان در این دیدار مردمی که در مسجد اهل سنت این شهر برگزار شد، اهالی درخواست ورود دادگستری به حل مشکل بخشی از زمین های زراعی این منطقه را مطرح کردند که ملی اعلام شده است ، مشکل صدور پروانه ساخت، کمبود برق و آب آشامیدنی از دیگر مواردی بود که اهالی این شهر پیگیری  آن را از سوی دادگستری درخواست کردند.
رئیس کل دادگستری گلستان پس از شنیدن درخواست های مردمی  از تشکیل پرونده حقوق عامه برای حل مشکلات مطرح شده از سوی اهالی خبر داد و گفت: در قالب این پرونده با نظارت دادستان مرکز استان و پیگیری دادستان شهرستان گنبدکاووس ، حل مشکلات طرح شده از سوی اهالی از دستگاه های اجرایی مربوطه، دنبال خواهد شد.
آسیابی با اشاره به عزم دادگستری برای کمک به توسعه استان و حل مشکلات مردم گفت: حل مشکل حقوقی پتروشیمی گلستان با 90 هزار سهامدار، گره گشایی از طرح گردشگری جزیره آشوراده پس از 25 سال ، حل مشکل سند 15 هزار خانوار روستایی در 300 روستای  استان و حل مشکل بازارچه ساحلی بندرترکمن از جمله این تلاش ها برای کمک به رونق توسعه استان طی 2 سال گذشته بوده است.
حیدرآسیابی با بیان این که اقوام استان گلستان به ویژه ترکمن ها، بارها وفاداری خود را به نظام ثابت کرده اند افزود: آمار بالای مشارکت مردم استان در انتخابات 11 اسفند  مهم ترین نشانه این وفاداری بود .
 شهر کُرند شهرستان گنبدکاووس در 15 کیلومتری مرز ترکمنستان قرار دارد .  
رئیس کل دادگستری گلستان در بازدید از حوزه قضایی مراوه تپه  گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده ، حوزه قضایی مراوه تپه در بیشتر شاخص های مربوط به اجرای برنامه‌های عملیاتی سند تحول قضایی ، رتبه برتر را در بین حوزه‌های قضایی استان کسب نموده‌ است.
حیدر  آسیابی افزود: یکی از شاخص هایی که حوزه قضایی مراوه تپه در آن خوب عمل کرده است صدور احکام جایگزین حبس است .
آسیابی افزود: در قالب این آرا امسال 980 اصله نهال در این شهرستان غرس شده است.
وی ادامه داد: ارائه خدمات عمومی رایگان من جمله تهیه کلاه ایمنی موتورسیکلت، نوشت افزار و کتاب های آموزشی برای افراد نیازمند و کمک به فرهنگ سازی در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از دیگر احکامی است که قضات این شهرستان در قالب آرای جایگزین حبس امسال صادر کرده اند.
وی گفت: عمده این آرا مربوط به محکومانی است که تخلفات راهنمایی و رانندگی  مرتکب شده اند و سابقه کیفری نداشته و یا اینکه مرتکب جرایم سبک شده اند.
رئیس کل دادگستری گلستان امروز بعداز سرکشی به شعب حوزه قضایی و دیدار با کلیه کارکنان از دو واحد تولیدی در شهرستان مراوه تپه هم بازدید و سه نهال درخت نیز غرس کردند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها